att vara klok!

snabbt, det första jag tänker på när man hör ordet klok (!?)
HMM... det absolut första jag tänker på är en uggla med glasögon.
När jag sedan tänker efter lite mer genomarbetat och noggrant.
Då är det en smart person. En med ett par glasögon med svart ram!

Men när min mamma idag ställde frågan vad klok "var" då visste jag först inte vad jag skulle svara. Sedan kom jag på att det inte är att vara bra på 1+1. Det är någonting större än det. Att veta saker, att ha visdom. Att kunna dela med sig,förklara och skicka vidare av sina kunskaper. Japp det är nog att vara klok skulle jag tro. Om jag får bestämma, men eftersom inte jag bestämmer så vet jag inte vad ordet klok innefattar. Inte en susning varför jag ens skriver inlägget. Men ibland måste man bara få känna sig lite smart förlåt, klok menade jag förstås.

Nej, passar inte i dessa glasögon. Får nog vänta med att vara klok ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0